وبلاگ - آخرین اخبار
بسته بندی لوازم منزل برای ارسال

بسته بندی لوازم منزل به خارج از کشور

حمل و نقل کالاها و لوازم مختلف اقدام بسیار حساسی است که باید به آن خیلی توجه شود؛ مخصوصاً زمانی که شما می‌خواهید این پروسه را برای خارج از کشور انجام دهید، شرایط حساس‌تر هم خواهد شد، زیرا به هرحال مسیر طولانی‌تر است و قوانین متفاوت است و شما موظف هستید یک سری اصول را رعایت کنید و از طرفی در مورد آنها اطلاعات جمع آوری کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به بسته‌بندی لوازم به خارج از کشور با هیراد ترابر با شما صحبت کنیم اما قبل از آن باید بگوییم اگر نیازمند مشاوره و کسب اطلاعات در زمینه بسته بندی لوازم به خارج از کشور هستید، با شرکت هیراد ترابر تماس بگیرید و اطلاعات پایه، اساسی و اولیه را دریافت نمایید.

توضیحاتی در مورد بسته بندی لوازم برای فریت بار

یکی از مهم‌ترین مراحلی که برای ارسال لوازم به خارج از کشور باید مد نظر داشته باشید، مسئله مربوط به بسته بندی است. بسته بندی لوازم منزل به خارج از کشور اصول مهمی دارد که باید رعایت گردد و مهمترین مرحله است‌ زیرا اگر هر گونه سهل انگاری انجام شود و استانداردها رعایت نگردد، نه تنها شما معطلی زیادی خواهید داشت و خسارت‌های وارد شده جبران‌ناپذیر میشوند، از طرفی هزینه‌ها هم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند که این خسارت‌ها را نیز شامل می‌شود. به خاطر همین باید به سراغ یک شرکت مجرب و کاربلد در این زمینه مراجعه کرده تا بتواند امکانات لازم را برای بسته بندی لوازم انجام دهد و ارسال بار به سراسر جهان را به انجام برساند.

دلیل تخصصی بودن بسته‌بندی لوازم

زمانی که صحبت از ارسال بار لوازم منزل به خارج از کشور می‌شود، راجع به بسته‌بندی خیلی تاکید می‌کنند اما سوال اینجاست چرا انقدر بسته‌بندی اهمیت دارد؟! در واقع شما بارهای مختلفی دارید که هر کدام ماهیت و اشکال متفاوتی دارند. بسته‌بندی باید آنقدر امن انجام شده باشد که احتمال آسیب رساندن به آنها به حداقل برسد. اگر بسته‌بندی درست و اصولی نباشد، حتی خود کالاها به یکدیگر آسیب وارد می‌کنند که به خاطر برخورد آنها به یکدیگر است و در نتیجه این آسیب‌ها می‌تواند هزینه زیادی را ایجاد کند.

از طرفی ماهیت برخی از کالاها متفاوت است و بسته بندی برای آنها تخصصی‌تر صورت می‌گیرد. در مورد لوازم خوراکی خیلی‌ها به بسته بندی آنها دقت نمی‌کنند؛ در صورتی که بسته بندی حتما باید طبق استانداردهای حمل و نقل بین المللی باشد. اگر چنین اتفاقی نیافتد و حوادثی رخ بدهد، شرکت‌های بیمه خسارتی هم در این باره برای شما در نظر نمی‌گیرند. به خاطر همین است که توصیه می‌کنیم حتماً یک شرکت حمل و نقل مطمئن پیدا کنید و بسته بندی را به  آنها بسپارید که به صورت استاندارد باشد و مشکلی برای لوازم به وجود نیاید.

گمرک بعضی از کشورها برای اینکه بار به آنجا وارد شود، سخت‌گیری‌های خاصی را در نظر می‌گیرند. اگر کالای شما بسته بندی مناسب و استاندارد نداشته باشد، نمی‌توانید این مرحله را پشت سر بگذارید. یعنی ممکن است ترخیص برای شما صورت نگیرد و به مشکل بر بخورید. پس باید بسته بندی توسط افرادی انجام شود که در این زمینه تخصص دارند و از آخرین قوانین اطلاعات کافی دارند.

اگر لوازم به صورت اصولی بسته بندی نشده باشد، میزان حجم بار هم تغییر می‌کند و شما مجبور میشوید که هزینه بالاتری را پرداخت کنید اما اگر بسته بندی درست، اصولی و دقیق انجام شده باشد، نه تنها هزینه حمل بار هوایی به شدت کاهش پیدا می‌کند، بلکه در ترخیص کالا هم کمتر معطل می‌شوید. پس خیالتان راحت است که به لوازم هم آسیب وارد نخواهد شد.

از طرفی یک سری از کالاها مثل کالاهای فاسد شدنی، حجیم، شکستنی و مواد خوراکی بسته بندی‌های مخصوص و جداگانه‌ای دارند و جعبه بسته بندی‌های آنها متفاوت است که فقط خود شرکت آنها را عرضه می‌کند. اگر بسته بندی مناسب باشد، زمانی که شما در حال حمل کالا توسط کارگر لیفتراک هستید، خیالتان راحت است که به بار و محموله آسیب وارد نمی‌شود. اگر بسته بندی مناسب نباشد، خسارت‌های احتمالی به کالا وارد خواهد شد که می‌تواند هزینه‌های مجدد و جبران‌ناپذیری را به وجود بیاورد که حتماً باید از قبل برآورد شده باشد.

اگر می‌خواهید کالاهایی را بسته بندی کنید که جزو کالاهای خطرناک به شمار می‌آیند، باید از بسته.بندی های مخصوص UN استفاده کنید. البته در صورتی که مجوز حمل کالا را اخذ کرده باشید.

در نهایت به علت تخصصی بودن فرایند بسته‌بندی، باید گفت که هزینه بسته‌بندی‌ها جزو هزینه حمل و نقل کالا حساب نمی‌شود و کاملاً یک مبحث جداگانه هستند.

تهیه لیست بسته بندی

بسته بندی لوازم منزل به خارج از کشور نیازمند این است که اول حتما لیست بسته بندی تهیه شده باشد. شرکت‌های مختلف از جمله هیراد ترابر این کار را برای شما انجام می‌دهند، زیرا باید خیلی با دقت انجام شود و هیچ موردی نباید جا بیافتد. شرکت‌های متفاوت روش‌های مختلفی برای انجام این کار دارند که باعث می‌شوند شما دچار خسارت نشوید و بتوانید لیست بسته‌بندی را به طور کامل آماده کنید.

شرایط بسته بندی و نحوه حمل، بعد از اینکه محموله رویت می‌شود، تعیین خواهد شد و نوع بسته بندی مشخص می‌گردد؛ یعنی شرکت با توجه به لوازمی که دارید، روش بسته بندی را اعلام می‌کند. از طرفی حمل بار هم باید مشخص شود، یعنی باید دقیقاً اشاره شود که قرار است از مسیر هوایی، زمینی و دریایی حمل و نقل انجام شود یا خیر. سپس هزینه‌ها برآورد می‌گردد و پروسه بسته بندی آغاز خواهد شد.

بعد از مراحل بسته بندی، اقداماتی مانند بارگیری، حمل و نقل دیگر هزینه‌های جانبی به صورت کتبی از طرف شرکت اعمال می‌شود و بعد از اینکه تاییدیه نهایی گرفته شد، هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد تا فرد بتواند اقدامات مرتبط را به انجام برساند.

نکاتی برای بسته بندی

برای ارسال بار هوایی بسته بندی لوازم به خارج از کشور یک سری نکات وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • اول از همه باید حواستان باشد تا بسته بندی به گونه‌ای صورت بگیرد که لوازم داخل جعبه و بسته هیچ تکانی نداشته باشد و دچار لغزش نشود.
  • دوم اینکه بسته بندی باید توسط شرکتی انجام شود که کاملاً به آن مطمئن هستید.‌
  • تمامی لوازم آرایش باید به صورت بهینه داخل جعبه‌ها جای داده شوند، یعنی جعبه بیش از حد نباید خالی و پر باشد که لوازم آسیب نبینند.
  • بهتر است یا کارتون‌های محکم یا صندوق‌های چوبی مورد استفاده قرار بگیرد که البته صندوق‌های چوبی طبیعتاً هزینه بالاتری دارند. شما حتی می‌توانید قاب عکس و آینه را هم داخل صندوق چوبی جای دهید. البته نکته‌ای وجود دارد، این است که اگر می‌خواهید از صندوق چوبی استفاده کنید، ارسال آنها به بعضی از کشورها مثل استرالیا، کانادا و آمریکا نیازمند این است که حتما سم پاشی انجام دهید و گواهی معتبر شرکت هم وجود داشته باشد تا بتوانید لوازم را وارد آن کشور کنید.
  • برای ظروف و لوازم شکستنی حتما نایلون حبابدار و ضربه گیرهای محکم را مورد استفاده قرار دهید.
  • باید دقت کنید تا احتمال شکستن به صفر برسد.
  • بسته بندی مهمترین مرحله حمل و نقل لوازم به حساب می‌آید و در نتیجه حتماً باید افراد متخصص به صورت جداگانه اقدام به بسته بندی آنها بکنند. نکته مهمتر اینکه فضای داخل جعبه باید شامل یک سری مواد سبک و ضربه گیر باشد تا آسیبی به لوازم مختلف وارد نگردد.
  • بسته بندی لوازم منزل به خارج از کشور باید به گونه‌ای باشد که کالاهای خیلی پر حجم داخل یک سری بسته بندی‌های مناسب قرار بگیرند و چندین نایلون حبابدار داخلشان وجود داشته باشد تا دور آنها پیچیده شود و آسیبی به لوازم وارد نکند.
  • کالاهایی هستند که طبق قوانین بین المللی جزو کالاهای خطرناک دسته بندی می‌شوند که بسته بندی آنها باید توسط شرکت‌های معتبر صورت بگیرد.
  • اگر کالای شما حجم زیادی دارد اما وزن آن پایین است، باید بیشترین میزان هزینه را برای بسته بندی پرداخت کنید اما در عوض خیالتان راحت است که لوازم جانبی بدون آسیب به مقصد میرسد.

بارهای ممنوعه داخل بسته‌بندی

درست است که شما باید اصول بسته‌بندی را بدانید و این کار را به افراد کاردان بسپارید اما یکسری بارها هم هست که اصلاً نباید وارد بسته‌بندی شود. خود شرکت این موارد را رعایت می‌کند اما چه بهتر که خودتان را در این باره اطلاعات داشته باشید. مواردی که در ادامه معرفی میکنیم، جزو بارهای ممنوعه هستند و نباید داخل هیچ نوع بسته‌بندی توسط هیچ شرکتی وجود داشته باشد.

  • اسلحه و مهمات را هرگز نباید داخل بسته‌بندی‌ها بگذارید؛ مگر اینکه در یک سری از موارد خاص برای یکی از بعضی از شغل‌ها برای آنها مجوز حمل و نقل داشته باشید.
  • زیورآلات طلا و نقره و عتیقه جات‌.
  • سنگهای قیمتی که بیشتر از مصرف شخصی برای افراد کاربرد داشته باشند.
  • هرگونه مواد مخدر، افیونی و مشروبات الکلی.
  • فرش‌ها و قالیچه‌های دستباف بیشتر از ۱۲ متر.
  • هر گونه اوراق مینیاتور و اوراق خطی.
  • انواع و اقسام ارز و پول خارجی که بیشتر از حد مجاز تعیین شده باشد، نباید داخل بسته‌بندی‌ها قرار بگیرد.
  • میراث فرهنگی با مجوز سازمان‌ها.
  • کتاب‌های خطی و چاپ سنگی و لوازمی مانند آنها.
  • باتری ‌های لیتیومی، باتری موبایل یا باتری‌های قلمی.
  • مدل‌های مختلف اسپری و ادکلن مخصوصاً با حجم بیشتر از ۲۰۰ سی سی.
  • مایعات مختلف، آبلیمو و آب و مواد شوینده مثل روغن و شامپو. ترشیجات.
  • الکل و لوازم آرایشی با احتمال اشتعال یا مواد خورنده مثل رنگ مو، لاک، اسباب بازی.
  • لوازم الکتریکی، آهنربای قوی.
  • کپسول، گاز فندک و مواد اشتعال زا.

مدارک مورد نیاز برای ارسال بار به خارج از کشور

درست است که مسئله بسته‌بندی اهمیت زیادی دارد اما بسته‌بندی زمانی می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد که همه اقدامات پشت سر هم به صورت اصولی و استاندارد صورت بگیرد. یعنی یکسری مراحل هستند که باید به طور دقیق طی شده باشد که مهمترین آنها آماده کردن مدارک است که معمولاً قبل از بسته‌بندی هم باید راجع به آن اقدام کرده باشید. مدارک مهمی که برای ارسال بار و بسته‌بندی آنها توسط یک شرکت معتبر نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • کپی پاسپورت فرد گیرنده و فرستنده بار و محموله برای خارج از کشور
  • کپی کارت ملی فرستنده و گیرنده
  • آدرس فرستنده و گیرنده همراه با کد پستی و شماره تماس آنها
  • ارائه لیست بسته‌بندی لوازم مختلف با ابعاد بسته‌ها به واحد سانتی متر

لازم به ذکر است که لیست بسته‌بندی مهمترین مدرکی است که باید به همراه داشته باشید، زیرا حین تحویل و تعویض کالا حتما به آن نیاز پیدا کرده و خیالتان راحت است که چیزی را از قلم نیانداخته‌اید.

برای بسته بندیِ اصولی به کجا مراجعه کنیم؟

همانطور که تا این قسمت از مقاله به دفعات به این موضوع اشاره شد؛ شما باید اصول بسته بندی را بدانید تا بتوانید امنیت لوازم را تضمین کنید. قطعا بسته‌بندی لوازم برای ارسال به خارج از کشور کاری نیست که خودتان در منزل آن را انجام دهید از طرفی در کشورهای مختلف قوانین متفاوتی حاکم هستند که فقط شرکت‌ها از این قوانین باخبرند. در نتیجه شما باید بسته بندی را به افراد متخصص بسپارید و خودتان اقدام به انجام این کار نکنید. شرکت هیراد ترابر مدت زمان طولانی است که در این زمینه فعالیت می‌کند و می‌تواند حمل و نقل کالا را از مرحله بسته بندی تا انتها برای شما انجام دهد و تضمین کند که آسیبی به لوازم‌تان وارد نگردد.

پروسه بسته بندی جزو مهمترین مراحلی است که در حمل و نقل کالا باید به آن توجه شود؛ چراکه اگر بسته بندی درست، اصولی و استاندارد نباشد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آنها وارد میکند. از طرفی اگر خودتان میخواهید بسته بندی را انجام دهید و در طول مسیر آسیب به لوازم وارد گردد، هیچ خسارتی توسط بیمه به شما پرداخت نمی‌شود، زیرا وظیفه شما نبوده که این بسته بندی را به انجام برسانید. پس بهتر است که تمام و کمال این کار را یعنی صفر تا صد را به افراد متخصص بسپارید تا آنها اقدامات لازم را برای شما انجام دهند و سپس حمل و نقل کالا را برایتان تا انتها به سرانجام برسانند. در مورد بسته بندی لوازم منزل به خارج از کشور هم یک سری قوانین وجود دارد که شما از آن خبر ندارید و فقط شرکت‌ها می‌دانند که دقیقا باید چه کاری انجام دهند. از طرفی نکات مختلفی هم هست که باید رعایت گردد. لوازم مختلف بسته بندی‌های متفاوتی دارند که در این مقاله به طور کامل راجع به آنها برایتان توضیح دادیم‌.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط در واتس اپ
مدیریت