وبلاگ - آخرین اخبار
ارسال برنج و زعفران به ترکیه

ارسال برنج و زعفران به ترکیه

بدون شک رشد و کشت برنج و زعفران در ایران بیش از هر کشور دیگری رونق دارد. در حقیقت کشت این دو محصول ارزشمند جزء یکی از پردرآمدترین اقداماتی است که در کشور ما انجام می‌شود. به خاطر همین صادرات آن به کشورهای دیگر اهمیت بسیار زیادی دارد اما در مورد ارسال برنج و زعفران به ترکیه و دیگر کشورهای مختلف، یک سری  نکات وجود دارد که باید آنها را بدانید. اگر می‌خواهید سفارش داشته باشید و ارسال برنج و زعفران را انجام دهید، با هیراد ترابر تماس بگیرید و برای اطلاعات کلی هم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

توضیحاتی در مورد صادرات برنج و زعفران از کشور ایران

ایران یکی از بزرگترین کشورهایی است که به عنوان صادرکننده زعفران و برنج به کل دنیا شناخته می‌شود. در مورد زعفران قضیه کمی حساس‌تر است. در واقع بخش اعظم زعفران کل دنیا توسط کشور ما ایران تامین می‌شود. علت هم این است که زعفران کشت بسیار سختی دارد و زعفران ایرانی نسبت به زعفران کل دنیا  مرغوب‌تر است و طرفدارانش هم بیشتر است.

در مورد برنج هم برنج‌هایی که در مناطق شمالی ایران کشت می‌شوند، جزو مرغوب‌ترین برنج‌های دنیا هستند و همین باعث شده که ارسال برنج و زعفران به ترکیه و خیلی از کشورهای دیگر انجام شود.

نحوه صادرات زعفران و برنج به کشور ترکیه

برای اینکه ارسال زعفران و برنج به کشور ترکیه انجام شود، شرکت‌های مختلف این کار را برای شما انجام می‌دهند که هیراد ترابر هم جزء پر سابقه‌ترین و پر تجربه‌ترینِ آنها است. انجام این کار یک درآمد پرسود را برای کشور ما به همراه دارد. علت هم این است که ارز و دلار زیادی از این طریق وارد کشور می‌شود. حتی خیلی از شما خودتان می‌توانید به صورت شخصی این کار را انجام دهید، یعنی مقداری زعفران را خودتان به کشور ترکیه ببرید و در آنجا به فروش برسانید.

اما اگر بخواهیم نحوه ارسال برنج و زعفران به ترکیه را برای شما توضیح دهیم، باید بگوییم که دو روش برای انجام این کار وجود دارد. اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید یک مسافرت چند روزه به ترکیه یا کشورهای دیگر داشته باشید، می‌توانید از گزینه تجارت چمدانی استفاده کنید که مخصوصاً این مورد برای زعفران خیلی کاربرد دارد، چراکه سبک بوده و می‌توانید یک مقدار محدود از آن را با خودتان حمل کنید و به کشور مورد نظر برده و در آنجا بفروشید اما بهتر است که از قوانینِ آن هم آگاهی داشته باشید.

اولین کاری که باید انجام دهید؛ این است که اقدام به تهیه کارت بازرگانی کنید. اگر هم این کارت را داشته باشید، کارتان جلو می‌افتد.‌ دوم اینکه میزان برنج و زعفران مورد نظر خود را تهیه کرده و با یک بسته‌بندی مشخص آن را صادر کنید اما اگر می‌خواهید زعفران و برنج را به صورت فله‌ای صادر کنید و به صورت عمده این کار را انجام دهید، شرکت ما با عنوان هیراد ترابر این کار را برایتان انجام می‌دهد؛ فقط یک سری مدارک هست که برای تجارت برنج و زعفران باید با خودتان همراه داشته باشید.

مدارکی از جمله کارت بازرگانی، گواهی استاندارد، گواهی بهداشت و اظهار‌نامه صادراتی جزء این دسته از موارد به حساب می‌آیند که حتما باید به همراه داشته باشید تا صلاحیت شما مورد بررسی قرار بگیرد و ارسال این محصولات به صورت فله‌ای و گسترده انجام شود. در واقع این مدارک مخصوص کسانی است که می‌خواهند به صورت دائمی و حرفه‌ای صادرات برنج و زعفران به ترکیه را انجام دهند. مهم‌ترین مدرک هم همان کارت بازرگانی است که بالاتر به آن اشاره کردیم و بدون هیچ قید و شرط و استثنایی، حتماً برای این نوع صادرات به آن نیاز پیدا می‌کنید.

مقدار مجاز برای ارسال زعفران به ترکیه

در مورد برنج دست‌تان کمی بازتر است. شما می‌توانید مقدار بیشتری از آن را وارد کشورهای مقصد کنید اما در مورد زعفران همه چیز حساس‌تر است و بیشتر زیر نظر گرفته می‌شود. بالاتر اشاره کردیم که شما دو روش برای ارسال برنج و زعفران به ترکیه دارید. اما اگر قصدتان این است که یک تجارت حرفه‌ای برای زعفران داشته باشید، اول مدارکی را که گفتیم آماده کنید و سپس به صورت نامحدود اقدام به ارسال و صادرات زعفران نمایید.

اگر مسافر هستید و میخواهید تجارت چمدانی زعفران به ترکیه را داشته باشید، شرایط متفاوت است و محدودیت‌های بیشتری برای شما اعمال می‌شود و فقط می‌توانید حداکثر ۱۰۰ گرم زعفران حمل کنید. البته این میزان فقط برای یک نفر است؛ یعنی اگر قرار است پنج نفری به ترکیه بروید، هر کدام از شما حداکثر فقط ۱۰۰ گرم زعفران را می‌توانید حمل کنید که به صورت جمعی معادل ۵۰۰ گرم می‌شود. اگر تصمیم دارید بیش از این میزان تجارت چمدانی داشته باشید، حتماً مالیات و عوارض از شما اخذ خواهد شد.

تجارت چمدانی برنج و زعفران به ترکیه

بالاتر به شما گفتیم که ارسال برنج و زعفران به ترکیه از طریق دو روش امکان‌پذیر است که یکی از آنها تجارت چمدانی است. در مورد تجارت چمدانی باید بگوییم که این نوع صادرات معمولاً از طریق مسافران مشهد به ترکیه انجام می‌شود. علت هم این است کسانی که از مشهد سفر می‌کنند، دسترسی بیشتری به زعفران دارند و این نوع تجارت بین آنها رایج‌تر است اما باز هم تاکید داریم که این نوع صادرات کاملاً محدود است و شما بیش از حد مجاز نباید با خودتان زعفران همراه کنید. نکته دیگر این است که حتماً باید پاسپورت ایرانی داشته باشید و افراد غیر ایرانی نمی‌توانند تجارت چمدانی زعفران یا برنج را انجام دهند.

در مورد برنج، شرایط کمی متفاوت‌تر است؛ اول از همه باید از منابع اینترنتی کمک گرفته و صنعت برنج در ترکیه برای زمانی که میخواهید صادرات انجام دهید را بررسی نمایید. نوع برنج را از قبل شناسایی کرده و از استانداردها و مقررات واردات در آن زمان اطلاعات داشته باشید که شرکت هیراد ترابر در این زمینه می‌تواند شما را یاری کند.  وضعیت رطوبت، میزان سموم و آلودگی‌ها را حتماً مورد بررسی قرار دهید. سپس به سراغ یک شرکت صادراتی یا یک واسطه تجاری بروید که ما هیراد ترابر را به شما معرفی کردیم تا از این طریق بتوانید برنج و زعفران صادر کنید. البته ناگفته نماند که معمولا تجارت چمدانی برای برنج رایج نیست، زیرا شما قرار است حجم زیادی از برنج را صادر کنید و موضوعی که گفته شد، در مورد زعفران بیشتر صدق می‌کند.

در نهایت بعد از اینکه قرارداد صادرات توسط شما و شرکت امضا شد، تیمی از وارد کنندگان ترکیه، آن را بررسی می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که استانداردهای لازم را دارد و بعد از تایید، صادرات و ارسال انجام می‌شود.

هزینه ارسال زعفران و برنج به کشور ترکیه

هزینه ارسال برنج و زعفران به ترکیه شامل هزینه بسته‌بندی و حمل و نقل، بیمه، مالیات و عوارض، ترجمه مستندات، گواهینامه‌ها و استانداردها و هزینه پرداخت به کارگزار می‌شود. البته این موضوع در مورد تجارت چمدانی زعفران صدق نمی‌کند اما در مورد تجارت گسترده زعفران و برنج کاملا صادق است و شما باید همه این مبالغ را در نظر بگیرید تا بتوانید یک صادرات موفق را تجربه کنید.

ارسال برنج و زعفران به ترکیه و دیگر کشورهای دنیا یک کار رایج است، زیرا این دو محصول در کشور ما جزو مرغوب‌ترین مواردی است که خیلی پر آوازه شده و کشورهای مختلف به دنبال آن هستند. در نتیجه اگر شما هم می‌خواهید تجارت خوبی را تجربه کنید، این دو محصول می‌توانند گزینه خوبی باشند که ما در این مقاله سعی کردیم راجع به نحوه ارسال آنها به ترکیه، هزینه ارسال، تجارت چمدانی، مقدار مجاز زعفران برای این تجارت با شما صحبت کنیم تا بتوانید با اطلاعات دقیق‌تری به سراغ انجام این کار بروید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط در واتس اپ
مدیریت